OZN-urile viziteaza si alte tari decat pe cele din care primim stiri cu regularitate. In zilele de 8 si 9 martie 2011, in Polonia, in zona orasului Cracovia, mai multi martori independenti au raportat ca au vazut un vehicul semanand cu clasica "farfurie zburatoare", avand un inel de lumini de-a lungul muchiei sale. Vehiculul a plutit, la un moment dat, chiar deasupra unei sosele importante. In alte doua cazuri, OZN-ul a survolat masina in care se aflau martorii, iar un alt raport, din districtul Cracovia, mentiona ca obiectul a traversat bolta cereasca. Oficialitatile, chestionate, au raspuns ca nu cunosc nimic despre aceasta aparitie.
Primele intalniri
Prima intalnire a avut loc la Lyczanka, pe 8 martie 2011, in jurul orei 19.20. Martorul se intorcea acasa cu fata lui, cand a vazut plutind deasupra sa un obiect straniu, in forma de disc. A oprit automobilul sa-l observe mai bine. A apreciat ca discul era de circa 15 metri in diametru si se afla la 30-50 de metri deasupra solului; avea un rand de lumini albe de-a lungul muchiei sale si lumini verzi si rosii in partea de jos. Un timp, s-a rotit usor in jurul axei sale, apoi a disparut pur si simplu in noapte.
Urmatorul incident a implicat doua femei care se indreptau spre Cracovia. In jurul orei 21.25 ele au zarit pe cer o lumina stralucitoare. La inceput au fost convinse ca era un avion care decola, avand in vedere apropierea de aeroportul Balice. Dar dupa un timp, cand automobilul lor a trecut chiar sub acea aparitie, si-au dat seama ca trebuie sa fie altceva. Inchizand luminile masinii, au deslusit deasupra un disc urias, metalic, cu lumini rosii jur-imprejur. Cele doua femei au facut un raport privind insolitul incident, dar numai cu conditia pastrarii anonimitatii, pentru a nu-si periclita carierele. In niciunul dintre cele doua cazuri nu s-a auzit vreun sunet si nu s-a raportat vreo interactiune a OZN-ului cu motorul sau cu partea electrica a masinii.
Alte doua observatii au avut loc in ziua urmatoare. Prima s-a desfasurat dupa un scenariu similar cu intalnirile de mai sus. De data aceasta OZN-ul a fost vazut in localitatea Kryspinów, aflata la sud-vest de Cracovia si a aparut deasupra masinii unei femei. Obiectul a fost vazut si de doi copii care stateau pe banca din spate. Conform raportului, obiectul avea forma unei farfurii, cu puncte de lumina, "ca niste becuri", jur-imprejur, si s-a oprit pentru un moment in aer, dupa care si-a continuat zborul spre nord.
Circa zece minute mai tarziu, o aparitie similara a fost vazuta in Cracovia, deasupra zonei rezidentiale Bronowice. Martorul care a facut primul raport scria: "Am auzit un sunet ca cel emis de elicoptere, dar totusi diferit (...) M-am uitat in directia sunetului si am inmarmurit. Nu era un avion. Era intunecat dar avea un inel de lumini ca hublourile avioanelor. Obiectul se deplasa lent deasupra solului (...) In interiorul inelului era un spatiu intunecat, mai intunecat decat cerul noptii. Erau si alte doua lumini colorate in interior". Dupa acest raport, obiectul a disparut zburand spre aeroport.
Investigatorii polonezi, intre care Piotr Cielebias si Michal Kusnierz, comentau ca o prima problema la examinarea acestor rapoarte este ca, desi cazurile par legate, sunt diferente in anumite detalii, de pilda in descrierea luminilor de pe obiectele observate. Martorii erau obisnuiti cu avioanele, intrucat locuiau in preajma unui aeroport, dar au declarat ca ceea ce au vazut nu semana cu un avion. Obiectul zbura si mult prea jos pentru a fi o aeronava conventionala. Oficialitatile contactate, atat cele de la aeroport cat si cele de la baza militara de transport aerian de la Balice, nu stiau de vreo "activitate aeriana neobisnuita" in zilele de 8 si 9 martie 2011. Desi doi dintre martori vorbeau despre faptul ca pe perioada observatiilor au vazut zburand si multe elicoptere, oficialitatile nu aveau cunostinta sa se fi dispus zboruri ori sa se fi cerut autorizatie pentru asa ceva.
Rapoartele sunt interesante si pentru faptul ca martorii sunt independenti si credibili. Investigatorii apreciau ca observatiile se incadreaza in intensificarea activitatii OZN deasupra Poloniei, incepand din 2010, cand au fost vazute insa obiecte triunghiulare, si continuand in primele luni din 2011. Si dupa cazurile de la Cracovia au mai avut loc alte observatii, chiar cu foarte multi martori, in regiunea Podkarpacie din sudul tarii.
Vanatoare de OZN-uri langa Teheran
Din documentele oficiale desecretizate reiese, cu regularitate, chiar daca implicit, faptul ca militarii recunosc fara ezitare ca fenomenul OZN este real. Un astfel de document este si cel privind incidentul care a avut loc in Iran, deasupra Teheranului, pe 19 septembrie 1976. Era cu sapte ani dupa inchiderea proiectului Blue Book, deci dupa anuntul oficial conform caruia armata nu ar mai avea niciun interes in intalnirile OZN.
Documentele recent date publicitatii in SUA, de Defense Intelligence Agency (DIA) si National Security Agency (NSA), confirma ceea ce se stia deja, pe alte canale, si anume ca, in seara acelei zile, mai multi cetateni au sunat la aeroportul local, spunand ca au vazut lumini neobisnuite pe cer. Ca urmare, controlorul de zbor a iesit, a vazut cu ochii sai si a urmarit apoi timp de o ora un obiect "rectangular", impreuna cu o luminita rosie care se rotea in jurul lui. Abia apoi s-a decis sa anunte, la ora 00.30, comandamentul fortelor aeriene iraniene. Cei de acolo au verificat toate zborurile cunoscute si, dupa ce nu au gasit nicio explicatie, l-au alertat pe generalul Yousefi, comandant adjunct pentru operatii. Acesta, dupa mai multe consultari a ordonat ca de la baza militara de langa Hamadan, aflata la aproape 300 kilometri spre vest, sa fie ridicat, pentru interceptie, un avion F-4 Phantom.
Incercari de apropiere
S-a stabilit ca obiectul se gasea la 74 km nord de Teheran. Luminile sale erau insa atat de puternice incat se vedeau de la peste 110 km. Cand interceptorul a ajuns la 46 km de OZN, toate instrumentele sale, inclusiv cele de comunicatii, au ramas fara curent. In aceste conditii, pilotul s-a vazut obligat sa abandoneze misiunea si sa se intoarca la baza.
Comandamentul a trimis imediat un alt interceptor. Si acesta a anuntat ca vede obiectul si l-a localizat pe radar. Estima ca ar avea marimea unui avion Boeing tanker (circa 50 metri). Era un cilindru orizontal extrem de luminos si din el tasneau lumini albastre, verzi, portocalii si rosii, intr-o secventa rapida. Apoi aparitia a facut ceva evaluat de pilot ca un gest ostil. A "emis" un mic obiect rosu care si-a luat zborul catre F-4. Pilotul a inceput sa armeze pentru a deschide focul asupra "rachetei". Intr-o clipa, intregul panou de control si de comunicatii al avionului sau s-a deconectat. Pilotul a facut imediat o miscare violenta de eschiva. Cand s-a departat suficient de mult de "cilindru", instrumentele avionului F-4 au inceput sa functioneze din nou. Pilotul a continuat sa observe ca micul obiect rosu se intoarce la punctul de plecare, dar un alt obiect similar isi ia zborul, de aceasta data spre pamant. Pilotul relata ca a urmat un set de semnale luminoase, interpretate de el ca o comunicare coordonata intre micul obiect aterizat si cilindru. O inspectie ulterioara de teren, pe timp de zi, in locul presupusei aterizari, n-a scos in evidenta niciun fel de urme.
Daca raportul facut cu aceasta ocazie nu s-ar fi "scurs", prin surse ale fortelor aeriene iraniene, probabil cazul ar fi ramas necunoscut. Dupa ce a ajuns la oficialitatile americane, obtinerea raportului, prin legea libertatii de informare, ca si pe alte cai (de pilda prin congresmani), a devenit ceva mai simpla. In urma interventiilor de acest fel, DIA si NSA au decis sa publice documentele care confirma incidentele. In aceste documente apar fraze precum "un raport extraordinar", "cazul este clasic" si "indeplineste toate criteriile pentru un studiu temeinic al fenomenului OZN", ceea ce confirma ca aceste organizatii sunt constiente de realitatea si importanta unor astfel de intalniri.
Documente surpriza
Dar, pe langa documentele cu descrierea incidentului, a aparut si un document surpriza. NSA a dat rapoartele unuia dintre ofiterii sai operativi (aviator militar), capitanul Henry Shields, pentru a include intamplarea intr-un numar din 1978 al revistei de spionaj MIJI Quarterly purtand clasificarea "secret". Aparent s-a decis ca acest tip de cazuri e bine sa fie cunoscut de agentii care au misiuni legate de "contramasuri electronice" intr-un razboi electronic, cum ar fi: bruiajul, confuzia semnalelor, interferenta cu instrumentele etc. De mare interes este introducerea, aflata imediat sub titlul articolului: "La un moment dat in cariera sa, orice pilot se poate astepta sa intalneasca incidente care niciodata nu vor fi explicate in mod adecvat sau in intregime, prin rationament sau investigatii suplimentare. Articolul care urmeaza nareaza un astfel de episod, asa cum a fost el raportat de doua echipaje F-4 Phantom ale Fortelor Aeriene Imperiale Iraniene catre sfarsitul anului 1976. Nu a mai aparut nicio informatie sau explicatie suplimentara. Intamplarea va fi probabil pusa de o parte si uitata, dar ea constituie o lectura interesanta si posibil tulburatoare".
Iata ca o astfel de recunoastere, care nu difera cu nimic de ceea ce sustin si ufologii, poate fi spusa intr-un document secret. De ce nu se poate spune oare si deschis, oficial, marelui public? Oare nu a venit inca momentul?
DAN D. FARCAS
http://www.revistamagazin.ro/content/view/9208/4/
Astronomii descoperă o planetă nou născută
-
TIDYE-1b, o planetă în vârstă de doar trei milioane de ani, este una dintre
cele mai tinere planete observate vreodată în galaxia noastră. Pentru
compara...
Niciun comentariu: