Sfinxul şi Piramidele nu fac parte decât dintr-un fabulos iceberg. Numeroase mărturii istorice sau contemporane permit de a enunţa ideea că sub platoul de la Gizeh şi sub anticul oraş Cairo, s-ar afla trecători savante, conducte, săli, camere naturale, lacuri şi un oraş mare, care ascunde artefacte sofisticate revelând un nivel tehnic foarte înalt.
Istoria uitată a piramidelor
Este important de a şti amploarea sistemului de galerii subterane şi cel al echipamentelor sălilor de care depind, care se află sub suprafaţa platoului de la Gizeh. Districtul de la Oasis Fayoum, situat la doar câţiva kilometri dincolo de limitele lui Nome Memphis, prezintă un sit de un interes excepţional. În această vale bogată, fertilă, faraonii pescuiau şi vânau cu bumerangul. Lacul Moeris se învecina cândva cu Oasis Fayoum şi pe malurile sale se găsea celebrul Labirint, descris de Herodot ca o minune infinită. Acesta cuprindea 1500 de camere şi tot atâtea săli subterane suplimentare pe care istoricul grec nu a fost autorizat de a le explora. Conform preoţilor Labirintului, trecătorile erau derutante şi complexe, destinate de a securiza numeroase manuscrise pe care ei afirmau că le ţineau ascunse în sălile subterane. Acest complex masiv l-a impresionat în cel mai înalt grad pe marele Herodot care a spus: Am văzut 12 palate regulat dispuse, comunicând între ele, emailate de terase şi repartizate în jurul a 12 mari curţi. Este dificil de a crede că era opera oamenilor. Zidurile erau acoperite de portrete sculptate, şi fiecare curte, construită în marmură albă într-un mod încântător, era înconjurată de o colonadă. Aproape de unghiul unde se termina labirintul, se ridica la 80 m o piramidă ornată cu portrete mari sculptate de animale a cărei intrare se efectua printr-un subteran. Am aflat de la o sursă foarte sigură că sălile şi trecătorile subterane se legau de piramidele de la Memphis.
Acestea din urmă erau cele de la Gizeh care, într-adevăr, se numea Memphis la origine. Mulţi alţi autori antici confirmă descrierea lui Herodot a trecătorilor subterane legând piramidele cele mai importante, şi evidenţa existenţei lor aruncă o îndoială privind istoria Egiptului prezentat în mod tradiţional. Crantor (300 înainte de Hristos) declara că unii jefuitori ai subteranelor din Egipt i-au oferit o poveste a preistoriei gravate în piatră şi relatau despre căile care legau piramidele. Într-un studiu celebru, Jambliq, un sirian din sec. IV, foarte reprezentativ pentru Şcoala din Alexandria în materie de mistică şi filosofie, raporta o observaţie privitoare la intrarea în Marea Piramidă prin corpul Sfinxului: Această intrare, astăzi obturată de nisip şi dărâmături, poate fi regăsită între picioarele din faţă ale colosului aşezat. Ea era altădată închisă de un grilaj din bronz pe care doar magii îl puteau acţiona printr-un mecanism ascuns. Aceasta era protejată prin veneraţie publică, şi un fel de teroare sacră îi menţinea inviolabilitatea mai bine decât ar fi făcut-o o protecţie armată. În burta Sfinxului erau săpate galerii care duceau la partea subterană a Marii Piramide. Aceste galerii se întrepătrundeau de-a lungul parcursului către Piramidă cu o asemenea artă, încât, oricine s-ar fi angajat fără ghid se întorcea inevitabil la punctul său de plecare. Cilindrii antici sigilii sumerimi povestesc că drumul secret al anunnakienilor era un loc subteran... unde se pătrunde printr-un tunel a cărui intrare este ascunsă de nisip astfel de către cei pe care îi numeau huwana... ai căror dinţi sunt asemănători cu cei ai unui dragon, şi faţa, cu cea a unui leu. Acest text vechi remarcabil, din care nu au rămas decât fragmente, din păcate, adaugă că el (huwana) nu poate nici avansa, nici da înapoi, dar că urcându-se pe el prin spate, trecătoarea către calea secretă a anunnakienilor nu era blocată. Probabil că notele sumeriene furnizează o descriere probabilă a Sfinxului de la Gizeh şi dacă această mare creatură era construită pentru a păstra sau obtura vechile scări şi trecătorile inferioare ce duceau la părţile subterane, acest simbol era cu siguranţă oportun.
Tradiţia locală arabă din sec 19 afirma că existau săli subterane sub Sfinx, închizând tezaure sau obiecte magice. Această credinţă se găseşte şi în scrierile istoricului roman Plinius cel bătrân (sec. I), potrivit căruia, adânc sub Sfinx, se găseşte mormântul unui conducător numit Harmakhis care conţine un mare tezaur. Într-un mod foarte straniu, chiar Sfinxul a fost numit cândva Marele Sfinx Harmakhis, care păzea de când timpul Descendenţei lui Horus. Ammianus Marcellinus, un alt istoric latin (din sec IV) a făcut descoperiri suplimentare privind existenţa unor pivniţe subterane care păreau că duc în interiorul Marii Piramide. Pe zidurile unor galerii subterane şi trecători existau inscripţii, care au fost realizate în obscuritate profundă pentru a împiedica vechea ştiinţă de a se pierde în inundaţii. Un manuscris al scriitorului arab Altelemsani şi conservat la British Museum, relatează existenţa unei trecători subterane lungi, de secţiune pătrată, între Marea Piramidă şi Nil şi citează un lucru straniu blocând intrarea, alături de fluviu. El raportează următorul episod: În epoca lui Ahmed Ben Tulun, un grup a intrat în Marea Piramidă prin tunel şi a descoperit într-o sală laterală o cupă de culoare şi de textură rare. Plecând, ei au pierdut un membru al grupului şi, cum s-au întors pentru a-l căuta, acesta a venit spre ei ... şi spunând râzând:
Cu această importantă muncă de studiu din spaţiu, egiptologii sunt capabili de a determina amplasarea unui sit major, intrarea sa probabilă şi mărimea sălilor înainte de începerea săpăturilor. Atenţia este atrasă de trei locuri secrete: un loc în deşert la câteva sute de metri în direcţia vest-sud-vest de amplasamentul original al Piramidei Negre, în jurul căreia s-a construit actual un ansamblu de incinte de beton, înalte de şapte metri şi acoperind 8 km pătraţi: vechiul mare drum care leagă templul de la Luxor de Carnac, şi Drumul lui Horus traversând nordul Sinaiului.
http://egiptulfaraonilor.blogspot.ro/
Niciun comentariu: