» » » Obiecte neidentificate deasupra unor aeroporturi

Pe 6 ianuarie 2014, intre orele 18.00 si 21.30, deasupra orasului Bremen (Germania), a fost vazut un obiect zburator neidentificat. El a fost urmarit cu ochiul liber de numerosi martori si a fost vazut, trecator, si pe radarul aeroportului. Obiectul a fost zarit pe 6 ianuarie, in jurul orei 18.00 din turnul de control al aeroportului din Bremen, cu ochiul liber si cu binoclul, ca si, in doua reprize scurte si neconcludente, pe radarul aeroportului. Din aceasta cauza un avion care urma sa aterizeze dinspre München a fost deviat catre aeroportul din Hanovra. In scurt timp, obiectul s-a departat si a fost pierdut din vedere.

 La o jumatate de ora dupa ce a disparut din zona aeroportului, obiectul a reaparut la circa 300 de metri deasupra stadionului pe care joaca echipa Werder Bremen. Cei de la aeroport au anuntat politia. Doi ofiteri de politie au vazut si ei un obiect pe care l-au crezut initial un elicopter. Era extrem de silentios, avea lumini puternice. Incet, obiectul a plutit spre centrul orasului. Politistii s-au luat dupa el cu masina de patrulare. Alte cateva masini de politie au urmarit si ele aparitia.

 Intrucat obiectul parea ca se indrepta din nou spre aeroport, un zbor care urma sa decoleze spre Frankfurt a fost anulat. Un elicopter al politiei a fost ridicat pentru a intercepta si a identifica nava. La inceput cei din echipaj au raportat ca nu vad nimic, apoi ca vad ceva dar nu sunt siguri, ca in jurul orei 21.00 sa spuna ca au identificat un obiect fara lumini. Au informat turnul de control al aeroportului. Acesta a indicat unui avion care venea de la Paris sa intarzie aterizarea. Dupa ce a fost tinut in aer un timp, avionul a aterizat fara probleme. Purtatoarea de cuvant a Controlului Traficului Aerian din Germania a declarat, intre altele: „obiectul avea lumini normale, rosii si verzi si o lumina de apropiere pe ambele laturi”.

 O martora a declarat presei ca obiectul a trecut deasupra casei sale de patru ori, zburand la o altitudine de 100 la 200 de metri. „Semana cu un avion (...) avea lumini dar era mult mai zgomotos” a spus ea. Desi obiectul a fost vazut de mai multi martori si au fost depuse circa 50 de note in acest sens, nu s-a dat publicitatii nicio descriere fizica a OZN-ului. Nici fotografiile sau filmarile facute nu sunt concludente. Un video postat pe internet, infatisand obiectul deasupra stadionului, este deocamdata considerat suspect de catre experti.


Aeromodel telecomandat?

 A fost declansata o investigatie politieneasca acuzand patrunderea unei aeronave intr-un spatiu aerian controlat, punand astfel in pericol siguranta traficului aerian. Legea germana pedepseste o astfel de fapta cu minimum 4 ani de inchisoare. Cu o zi inainte, in orasul Zwickau, din Saxonia, un obiect neidentificat a fost vazut aterizand pe un teren in spatele unei case. Peste cateva ore s-a dovedit ca era un aeromodel telecomandat. In mod firesc, primele explicatii avansate vorbeau si la Bremen de o drona sau de un balon. Putea fi si o aeronava militara experimentala a intreprinderii militare Rheinmetal din zona. Totusi, dupa cateva zile de investigatii, un purtator de cuvant al politiei din Bremen a declarat „Nu stim ce a fost, dar ceva a fost acolo”. Dupa o alta perioada de timp, se dadea ca aproape sigur faptul ca a fost un aeromodel telecomandat, dar nu exista niciun alt indiciu, cine l-ar fi construit si dirijat.

 Un incident asemanator a fost cel din 07 noiembrie 2006 de la aeroportul international Chicago O’Hare. La sfarsitul anului 2013, articole de presa mentionau ca nici dupa sapte ani nu exista un raspuns pentru el. Atunci, un angajat a observat, plutind deasupra zonei pistelor, un disc mare, de culoare inchisa. Angajatul si-a dat repede seama ca ceea ce vedea nu era ceva normal si nu ar trebui sa stea acolo, in mijlocul unui spatiu aerian extrem de activ.

 Vestea ca un obiect misterios pluteste deasupra aeroportului international s-a raspandit prin aparatele radio portabile ale personalului. Intre martorii OZN-ului au fost piloti privind obiectul prin ferestrele cabinei de pilotaj, controlori de trafic aerian, personalul care a iesit din cladiri pentru a avea o mai buna vizibilitate, dar si pasageri. In mijlocul intregii agitatii si fara niciun avertisment, discul a tasnit spre inaltimi. A trecut, drept in sus, strapungand, cu o viteza incredibila, stratul de nori care acoperea aeroportul, si lasand in el o gaura mare, vizibila.

 Un reporter de la ziarul Chicago Tribune, care a aflat in scurt timp de incident, a cerut celor de la compania United Airlines rezultatele anchetei declansate in urma raportului initial facut de angajatul lor. United Airlines a negat insa ca ar fi facut asa ceva si a pretins chiar ca nu stia nimic despre incident. Reporterul a facut atunci apel la Administratia Federala a Aviatiei (FAA) pentru a afla daca acestia aveau vreo informatie. FAA a raspuns la fel ca si compania aeriana, pretinzand ca nu are nicio cunostinta despre vreun raport privind aparitii aeriene neobisnuite in aceasta perioada. Zilele treceau si au inceput sa circule zvonuri cu privire la o posibila musamalizare a cazului.

 Chicago Tribune a anuntat, in consecinta, ca a depus o cerere, in numele Legii libertatii de informare (Freedom of Information Act – FOIA) si ca suspecta o musamalizare. Abia atunci, FAA a ordonat o analiza interna a comunicatiilor, inregistrate pe banda, descoperind un apel facut de supraveghetorul United Airlines catre un manager al FAA din turnul aeroportului, privind reperarea OZN-ului. S-a mai aflat ca oficialii United Airlines stiau de fapt despre rapoartele care au fost depuse de catre angajatii lor si au intrebat, la randul lor, FAA cu privire la presupusa observatie OZN. Acest fapt incrimina atat compania aeriana cat si FAA, ceea ce a inflamat si mai mult acuzatiile de conspiratie. Confruntat cu aceasta situatie, FAA a lansat rapid o declaratie spunand ca ceea ce multi angajati ai aeroportului si calatori au vazut in acea zi noiembrie a fost doar un fenomen meteorologic neobisnuit si, prin urmare, agentia nu va investiga incidentul.


Fenomen meteorologic neobisnuit

 Investigatorii OZN-uri au subliniat faptul ca aceasta pozitie este in contradictie directa cu mandatul FAA care este cel de a investiga posibilele incalcari ale securitatii zborurilor in aeroporturile americane, cum ar fi, in acest caz, un obiect vazut de numerosi angajati ai aeroportului si raportat oficial de cel putin unul dintre ei, un obiect care plutea in vazul tuturor, pe unul dintre cele mai aglomerate aeroporturi din lume. Asa cum se specifica, de pilda in articolul din Wikipedia consacrat incidentului, multi martori intervievati de catre Chicago Tribune au fost iritati ca oficialitatile federale au refuzat sa investigheze in continuare problema.

 Dupa sapte ani, unii se intreaba unde sunt totusi imaginile acelui OZN? In mod sigur, printre calatori vor fi fost, asa cum se intampla pe un astfel de aeroport, multi cu aparate de fotografiat sau camere video. Or, oricat suna de incredibil, nu a fost data publicitatii nicio fotografie sau inregistrare video convingatoare cu acest faimos incident OZN. Cel putin nu pentru marele public. Exista, e drept, niste imagini care circula pe internet si care pretind a fi OZN-ul de la O’Hare, dar care au fost dovedite ca fiind falsuri. Doar una dintre fotografiile cunoscute este considerata ca posibil reala. Circula zvonuri ca actorul canadian Dan Aykroyd, interesat si de ufologie, ar fi in posesia celor mai multe dintre originalele fotografiilor realizate in acea zi. El chiar a declarat aceasta in public. Totusi nici el, nici Chicago Tribune nu au prezentat vreuna dintre aceste dovezi. Oare de ce?

 In ultimii ani, s-au intamplat mai multe incidente similare. De pilda, in iulie 2013, un avion Airbus A320 aproape ca s-a ciocnit cu un OZN in timp ce ateriza pe aeroportul Heathrow din Londra. Pe radar a aparut o aeronava care zbura la o altitudine mai mica decat avionul de pasageri. Incidentul a fost investigat de bordul Airprox, din Regatul Unit, un grup de experti in aviatie, care se intruneste lunar pentru a examina rapoartele privind cazurile in care a existat riscul unor coliziuni aeriene. Grupul a fost in imposibilitatea de a identifica obiectul care a pus in pericol avionul A320.
 In ziua de joi 24 martie 2011, intre orele 16.00 si 17.30 si aeroportul international Gardermoen situat la 48 km. nord de Oslo al saselea ca trafic din Europa, a fost inchis datorita unui obiect zburator neidentificat. A fost o perturbare majora care a buimacit oficialitatile.

 Si in China, in iunie 2010, aeroportul international din Hangzhou a fost blocat timp de o ora, explicatia anuntata oficial fiind aparitia deasupra aeroportului a unui OZN. Din cauza acestuia au fost perturbate 18 zboruri si intarziati 2000 de pasageri. Pe 11 septembrie 2010, conform ABC News, tot un OZN a provocat inchiderea, tot pentru o ora, a aeroportului orasului chinez Baotou din Mongolia Interioara.


DAN D. FARCAS



Unknown

Adm. MISTERELE LUMII
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Leave a Reply